آیا به روغن مسافت پیموده شده بالا نیاز دارم؟

۳ بازديد


پیر شدن بخشی از زندگی است. با گذشت سال‌ها، بدن ما که به ما یاداوری می کنند به  خوبی سابق کار نمی‌کند. ماشین ها هم همینطوره  فرسوده می شوند و خودرو قدیمی با مسافت پیموده شده بیشتر نیاز به تقویت کمی دارند تا کارها به خوبی پیش برود. اینجاست که روغن مسافت پیموده شده بالا پا به میان می گذارد .

همانطور که می توانید برای سالم ماندن در مراحل بعدی زندگی که می خواهید گام بردارید، می توانید به ماشین خود روغن مسافت پیموده شده زیادی بدهید تا به جلوگیری از فرسودگی مربوط به دوران پیری کمک کند به این دلیل که لوازم یدکی و قطعات خودرو به مرور زمان فرسوده می شوند ما چگونه متوجه می شوید که زمان شروع استفاده از آن فرا رسیده است؟ برای خودرو با 100.000 کیلومتر یا بیشتر، زمان شروع است.

بنابراین، دقیقاً روغن مسافت پیموده شده چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع روغن موتور برای رفع مشکلات خاص خودروهایی که مسافت پیموده شده یا بیش از 100.000 کیلومتر با آن مواجه می شوند، فرموله شده است. می تواند به کاهش مصرف روغن، دود و انتشار گازهای گلخانه ای موتورهای قدیمی کمک کند. روغن مسافت پیموده شده بالا همچنین برای به حداقل رساندن نشت روغن مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که می‌توانید از روغن مسافت پیموده  شده در خودروهای جوان‌تر بدون آسیب رساندن به آن استفاده کنید، مشکلاتی که روغن مسافت پیموده شده به آن می‌پردازد معمولاً در خودروهایی با مسافت کمتر از100.000 کیلومتر ظاهر نمی‌شود.
وبلاگ اطلاعت مناسب برای خودرو

روغن موتور مسافت پیموده شده بالا چگونه کار می کند؟

روغن با مسافت پیموده شده مانند یک مولتی ویتامین قوی عمل می کند، قطعات فرسوده موتور را ترمیم می کند و از ساییدگی بیشتر جلوگیری می کند.

آب‌بندی‌ها را محکم تر می کند، روغن کمتری از موتور شما خارج می‌شود. این باعث مصرف روغن موتور کمتر می شود که به معنای تعویض روغن کمتر و مشکلات موتور کمتر در جاده است.

روغن‌های مسافت پیموده شده همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، شوینده‌ها و افزودنی‌های مختلف برای کاهش سایش و اصطکاک هستند - همه چیزهایی که برای موتورهای در حال پیشرفت مفید هستند. این مواد کثیفی و لجنی را که به طور طبیعی در طول زمان ایجاد می شود پاک می کنند، در حالی که به طور همزمان اصطکاک را به حداقل می رساند تا موتور شما مانند یک بچه گربه خرخر کند.
همچنین بخوانید: اگر فیلتر روغن خودرو من شل شود چه اتفاقی می افتد؟

چه کسی به روغن موتور مسافت پیموده شده بالا نیاز دارد؟

خودروهایی که بیش از 100.000 در کیلومترشمارشان دارند معمولاً می توانند از روغن موتور  مسافت پیموده شده بالا بهره مند شوند. کیلومتر قدیمی با کیلومتر کمتر نیز می توانند سود ببرند، زیرا مهر و موم موتور بدون در نظر گرفتن مسافت پیموده شده می تواند در طول زمان فرسایش یابد. آب بندی های تخریب شده به معنای نشتی روغن است و نشت روغن به این معنی است که موتور شما در بهترین حالت خود کار نمی کند.

اگر:

  • ماشین خود را از گاراژ بیرون می آورید و لکه های روغن را روی زمینی که ماشین شما پارک کرده بود می بینید. چکه های روغن می تواند نشان دهنده شل شدن قطعات موتور باشد.
  • به زیر کاپوت نگاه می کنید و متوجه رگه های روغن در قسمت های پایینی موتور می شوید.
  • صدای موتور شما بلندتر از حد معمول است. صدای تق تق ممکن است نشان دهد که موتور شما می تواند از روغن موتور متراکم تر، یعنی روغن با مسافت پیموده شده بالا نیاز داشته باشد.

اگر متعهد به حفظ طولانی مدت خودرو خود هستید، به خدمات تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برنامه ریزی شده منظم ، مخصوصاً تعویض روغن با روغن مسافت پیموده شده بالا پایبند باشید و به اطلاعات خودرویی خود بافزاید.

موتور من چگونه از روغن مسافت پیموده شده بالا سود می برد؟

روغن مسافت پیموده شده بالا نقاط ضعف خاصی را در موتور شما که مربوط به سن بالا است برطرف می کند. این مانند یک پماد شفابخش برای قطعات موتور است که بیش از حد استفاده شده است.

کاهش مصرف روغ

 خودرو با مسافت پیموده شده به دلیل خراب شدن آب بندی موتور، تمایل به نشت و سوزاندن روغن بیشتری نسبت به خودروهای جوان دارند. روغن مسافت پیموده شده بالا، مهر و موم های تخریب شده را جوان می کند، که منجر به مصرف روغن و سوختن کمتر می شود.

لجن موتور کمتر

 موتورهای قدیمی تر تمایل دارند لجن باقی مانده توسط روغن موتورهای دیگر را جمع کنند. روغن مسافت پیموده شده لجن باقیمانده را می شکند و حل می کند.

محافظت در برابر آسیب

 خودرو با مسافت پیموده شده بیشتر از خودروهای جوان تر از سایش و پارگی عمومی رنج می برند. مواد افزودنی موجود در روغن مسافت پیموده شده، کل موتور شما را حفظ و محافظت می کند.

من برای تعویض روغن با مسافت پیموده شده آماده هستم!

صرف نظر از اینکه چند کیلومتر با خودرو خود حرکت کرده اید، تعویض روغن موتور منظم برنامه ریزی شده برای نگه داشتن خودروی جدیدتر و طولانی تر حیاتی است. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.