دلیل اصلی سفت بودن ترمز خودرو؟

۸ بازديد


آیا وقتی ماشین شما متوقف می شود صدای خراشیدن فلزی را می شنوید؟ اگر چنین است، ممکن است ترمزهای شما در حال در آغوش گرفتن دیسک چرخ شما بلشد. به اصطلاحه سنگ بودن ترمز ممکن است نشانه این باشد که مشکلی در سیستم ترمز شما وجود دارد که ممکن است منجر به تعمیرات گسترده و قرار گرفتن در موقعیت های خطرناک شود. در واقع، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه تخمین می زند که ترمزهای معیوب ممکن است عامل ۲۵ درصد از تصادفات جاده ای باشد. بنابراین هوشیار باشید! برای اینکه بدانید چرا ترمزهای شما سسخت شده و در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا ترمزهای من مانند سنگ شده است

شنیدن صداهای عجیب و غریب از ماشین شما می تواند بسیار آزاردهنده باشد و صدای خراش می تواند کاملاً ترسناک باشد!  اگر پا بر روی پدال ترمز گذاشتید و انگار پا بر روی یک سنگ میزارید این امر معمولا صدای شبیه خراشیدن فلز بر روی فلز دارد. این یک صدای کاملاً متمایز است که مطمئناً در گوش خوشایند نیست. اگر این صدا را می شنوید، به احتمال زیاد به این معنی است که لنت های ترمز خود را به حدی فرسوده کرده اید که صفحات پشتی فلزی لنت به فلز دیسک ترمز شما ساییده می شوند.

این نه تنها شما را در خطر خرابی ترمز در جاده قرار می دهد، بلکه ممکن است به بقیه سیستم ترمز شما از جمله دیسک چرخ و کالیپرها نیز آسیب برساند. در حالی که تعویض لنت ترمز ساده است، اما بی توجهی به این کار می تواند منجر به مشکلات پیچیده تری شود!

چگونه لنت ترمز های فرسوده بر قدرت توقف خودرو تأثیر می گذارند

مطمئن نیستید که چگونه یک لنت ترمز فرسوده می تواند توقف خودروی شما را سخت تر کند؟ در اینجا نحوه عملکرد آن توضیح داده می شود.

هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید، روغن ترمز به کالیپرها فرستاده می شود. روغن ترمز باعث می شود کالیپرها، لنت های ترمز را  بر روی دیسک چرخ فشار دهند. اصطکاک لنت های ترمز در برابر دیسک ها باعث کند شدن سرعت و در نهایت توقف کامل خواهد شد

اگر لنت‌های ترمز شما بیش از حد فرسوده شده باشند، پشتی فلزی روی آن‌ها نمایان شده و بر روی  دیسک ها فشار وارد می کند و باعث سایدگی خواهد شد. این نه تنها باعث ایجاد صدای ناخوشایند می شود، بلکه می تواند به دیسک شما آسیب برساند، واکنش ترمز را کاهش دهد و منجر به خرابی ترمز شود.

خراشیده شدن لنت ها و دیسک ها فرسوده ترمز تنها یکی از مشکلات فراوان ترمز است که ممکن است قدرت توقف شما را کاهش دهد. ترمزهای شما می توانند انواع صداها را در طول عمر ماشین شما ایجاد کنند، و هر کدام نشان دهنده  مشکل در یکی از  قطعات ترمز خواهد بود.

به همین دلیل است که هنگامی که ترمزهای شما شروع به "عملکرد" ​​خنده دار می کند، بررسی ترمز بسیار مهم است ، بنابراین می توانید دریابید که آیا مشکل ترمز دارید، آن ها چیست، و چه مقدار باید هزینه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.