هر آنچه که باید در مورد لنت ترمز بدانید

۷ بازديد


ترمزهای فرد فلینت استون متعلق به سال ها قبل، اگر نبودند، می‌توانید تصور کنید که چگونه برای چراغ‌های قرمز و یک توقف ساده، پاهای شما چه فشاری را تحمل می کردند؟ امروزه، فشار ملایم روی پدال ترمز می تواند سرعت خودروی شما را کم کند، همه اینها به لطف پیچیدگی های سیستم ترمز شماست. مانند سایر قسمت‌های خودروی شما که هر روز دارای استهلاک می باشد، ترمزهای شما در طول زمان مستعد فرسودگی هستند، مخصوصاً لنت‌های ترمز. درباره لنت‌های ترمز خودروی خود بیشتر بیاموزید تا بتوانید با مراقبت و نگهداری از آن‌ها قبل از اینکه ترمزهایتان تصمیم به «دردسر انداختن شما» بگیرند، مشکلات ترمز را برطرف کنید.

لنت ترمز اولین بار چه زمانی اختراع شد؟

تا دهه 1890، بیشتر خودروها برای ترمز کردن به یک بلوک چوبی متکی بودند. راننده اهرمی را فشار می داد که به نوبه خود بلوک را به چرخ ها ساییده و باعث ایجاد اصطکاک و توقف خودرو می شود. همانطور که اتومبیل ها شروع به حرکت سریع تر کردند (بالاتر از 30-40 کیلومتر در ساعت) و چرخ ها پیچیده تر شدند، بلوک چوبی کارآمدترین روش ترمز نبود. در سال 1898، مخترع Elmer Ambrose Sperry اولین راه‌حل را طراحی کرد: خودرویی مجهز به ترمزهای دیسکی که بسیار شبیه ترمزهای دوچرخه کار می‌کنند.

لنت ترمز امروزی چگونه کار می کند؟

با خرید لنت ترمزحتما این  سوال به ذهن شما خطور می کند که آن چگونه کار می کند؟به عبارت ساده تر، لنت ترمز با دیسک های چرخ شما تماس می گیرد (و با آن صحبت می کند که بایستد) از این مزاح که بگزریم این تماس باعث ایجاد اصطکاک شده و خودروی شما متوقف می شود. لنت ترمز بخشی از یک سیستم بسیار به هم پیوسته است، سیستمی که برای عملکرد ایمن و موفقیت آمیز به هر یک از قطعات خود متکی است. در اینجا نحوه ایفای نقش لنت ترمز شما آمده است:

  • هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید، سیلندری را فعال می کنید که مایع ترمز را از طریق شیلنگ ها به سمت کالیپرها می فرستد.
  • کالیپرها لنت های ترمز شما را درگیر می کنند.
  • لنت های ترمز شما به دیسک فشار وارد می کند که مستقیماً به هر چرخ متصل است.
  • این فشار باعث ایجاد اصطکاک لازم برای کاهش یا توقف خودرو می شود.
  • پای خود را از روی پدال ترمز بردارید و کل روند برعکس می شود: لنت های ترمز آزاد می شوند، مایع به سمت بالا شیلنگ ها حرکت می کند و چرخ های شما دوباره در حرکت خواهند بود!

آیا مشکلاتی از لنت ترمز وجود دارد که باید مراقب آنها باشم؟

صداها و احساسات خاص، همگی می توانند نشانه مشکلات احتمالی لنت ترمز باشند. هوشیار باشید و به موارد زیر توجه کنید:

فریاد زدن یا ساییدن

هر صدایی که می تواند به عنوان "آسیب به پرده گوش" برچسب گذاری شود، می تواند به این معنی باشد که زمان بازرسی لنت ترمز فرا رسیده است. لنت های فرسوده می تواند باعث آسیب به سایر قسمت های سیستم شود و منجر به تعمیرات عمده و اغلب گران تر شود.

لرزش در فرمان یا پدال ترمز

وقتی لنت های ترمز فرسوده می شود یا به عبارت دیگر تمام می شود، می تواند به دیسک چرخ در اثر سایش فلز به فلز آسیب برساند. این لرزش در فرمان می تواند با سفت بودن پدال ترمز نیز همراه باشد. لرزش در فرمان یا پدال ترمز چیزی بیش از یک صدای ناخوشایند است. سیستم ترمز شما سعی می کند با شما ارتباط برقرار کند!

چراغ هشدار ترمز

این چراغ نشانگر داشبورد ممکن است به دلایل مختلفی روشن شود، که هیچ کدام را نباید نادیده بگیرید. نور ممکن است شما را به مشکل در سیستم هیدرولیک ترمز راهنمایی کند، سطح روغن ترمز شما پایین باشد یا ترمز دستی درگیر باشد. دلیل نور هرچه که باشد، توانایی شما برای توقف ایمن، ارزش ریسک کردن را ندارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.